• post31369

Temakveld om folkeforskning på Fjordskolen!

Har du noen gang undret deg over hva som finnes i dypet av Oslofjorden og ønsket å bidra til å beskytte dette unike økosystemet? Fjordskolen inviterer deg til en inspirerende temakveld fokusert på folkeforskning – en mulighet for hver og en av oss til å spille en aktiv rolle i forståelsen og bevaringen av fjorden.

Dato og Tid: 24. april kl. 18:30

Sted: Fjordskolen, ved bredden av Oslofjorden

Få innsikt i hvordan folkeforskning gir verdifulle data om fjordens tilstand, biodiversitet, og de utfordringer den står overfor.

• Alexander Eiler fra Universitetet i Oslo deler sine erfaringer med studier av Oslofjorden, inkludert hvordan eDNA brukes til å kartlegge biodiversitet.

• Frode Søbstad gir et innblikk i folkeforskning i praksis med miljø-DNA-prøver ved Malmøya.

• Eivind Stensrud fra Universitetet i Oslo, vil forklare hvordan analysen av innholdet i fordøyelseskanalen til seler kan brukes til å rekonstruere næringsnett i Oslofjorden.

Dette er en gyllen mulighet for deg som er nysgjerrig på vitenskapen bak marin bevaring og ønsker å lære hvordan du selv kan bidra. Ikke bare vil du få verdifull kunnskap, men du vil også få praktiske tips om hvordan du kan engasjere deg i folkeforskning og virkelig gjøre en forskjell for fjorden vår.

Kvelden avsluttes med matservering og muligheten for mingling, hvor du kan møte likesinnede, diskutere og dele ideer. Dette er en fantastisk anledning til å knytte kontakter og bli en del av et engasjert fellesskap som arbeider for fjordens velvære.

Registrer deg nå for å sikre plass! Deltakelse er åpen for alle med interesse for marin vitenskap og bevaring av vårt lokale marine miljø. Vi ser frem til å se deg for en kveld med engasjement, læring og fellesskap for Oslofjordens fremtid.

Sammen kan vi gjøre en forskjell. Bli med oss for å utforske, lære, og bidra til bevaringen av Oslofjorden. #Folkeforskning #Oslofjorden #MarinBevaring #Fjordskolen

50 visninger

Siste innlegg